nedeľa 12. septembra 2010

Sobota v Trnave - časť prvá

Keď sme sa s manželíkom brali, okresali sme svadobnú cestu (najmä z finančných dôvodov) na jednodňový výlet do Trnavy, kde sa konal tradičný trnavský jarmok.
Jarmok spojený s predvádzaním remesiel nám bol svojím zameraním veľmi blízky a pár drobností, ktoré sme si z neho doniesli, sú stále súčasťou nášho domova.

Až tento víkend, po siedmych rokoch, sa nám podarilo výlet zopakovať, dokonca bez ratolestí, ktoré sme odparkovali u starých rodičov, takže sme vyrazili za objavovaním nostalgicko-romantických spomienok:))

Zážitkov, s ktorými by som sa chcela podeliť bolo toľko, že som sa rozhodla rozdeliť tento deň na dve časti.

Hneď pod mestskými hradbami nás privítalo stredoveké stanové mestečko.
(Na chvíľku som sa dokonca zabudla kochať a ako správne naviazaná mama po takmer šiestich rokoch na materskej som zaľutovala, že krpci nie sú s nami a nemôžu si to okukať naživo aj oni:)










Za parkom (Bernolákov sad) už pokračoval jarmok v podobnom duchu, ako si ho pamätám z našej prvej návštevy.







Pár drobnôstok, ktorým som neodolala:)

Nedalo mi nepodporiť mladého drôtikára po tom, čo som si aj ja osobne zažila stretnutie s medeným drôtom v praxi:)


Šálka šálôčka, koľkáže to už je v našej domácnosti ...:)
Táto však bude spĺňať viac estetickú, než úžitkovú hodnotu.
Ako svietniček sa už osvedčila:)

9 komentárov:

  1. Gabi, měli jste perfektní den! Jarmarky miluju! A dobře znám ty pocity, když jsem náhodou byla bez dětí a litovala, že nejsou se mnou...
    Pohodový večer, zdravím Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Gabi, to musel být moc zajímavý a příjemný den. Moc se mi líbí dobové kostýmy a vůbec se nedivým, že jsi si odvezla pár drobností. Já bych určitě také neodolala!
    Příjený večer
    Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Gani, super den! ja som nestihla ist....ale buduci rok urcite pojdem, lebo svagrina sa tam stahuje a uz kuje plany ze nas pozve na obzerstvo :) ale tesim sa na sobotnajsie vynobranie v Modre...tam to mam velmi rada...aj Pezinok :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahojk Gabi,

    teda, hned bych se tam vydala také, jarmarky miluji. Máš vše krásně zdokumentované a určitě jste si to s manželem užili a krásně zavzpomínali.

    Tady krásné dárečky jsi si přivezla.

    Pohodový den. Eva

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Milujem Trnavu, kedysi som tam študovala. Fotky sú suprové a určite bola taká aj atmosféra jarmoku. Musím to ísť niekedy obhliadnuť:)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ahoj Gábi,určitě jste si to užívali.Takové výlety za jarmarky mám také moc ráda.Právě teď o víkendu jsme navštívili nedaleko od nás Beroun.Kde zas byl hrnčířský trh.Na ten jezdím moc ráda...Děkuji za zprávičku u mne a přeji pěkný den :o)) Soňa

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Atmosféru jarmaků mám moc ráda...
    Člověk zapomene na všední starosti a jen si užívá přítomného okamžiku......
    Doufám, že jste si užili i vy !!

    Pěkný den
    Jaromila

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Gabi,
    to je moc hezké, určitě jste si to krásně užili a zavzpomínali!!! :o)))
    Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Dík dievčence za komentáre, na budúci rok rozmýšľam ubrať z počtu nabehaných kilometrov:), vyselektovať najsýtejšie momenty z programu, ktorý už pred začiatkom jarmoku frčí na nete a vziať so sebou aj deťúchy.

    Inak, nielen jarmoky, ale aj kadejaké trhy najmä kvetinové mám veľmi rada. Najmä také, kde predávajú také staršie tetušky, zhovorčivé, zdieľajúce sa, sú to často veľmi milé stretnutia pre mňa:) Príjemné dni vám prajem Gabi

    OdpovedaťOdstrániť